hej igen

ja, efter mitt tretimmars skift igår tog chefen mig åt sidan och frågade om jag verkligen ville jobba där (kanske det syndes att jag verkligen inte ville det..?). anyway så var jag ärlig. och sa nej. han sa att han märkte det. och jag förklarade då att det var för stressigt för mig, jag passar nog mer i ett café eller liknande. han tyckte jag skulle söka på mindre pubar/restauranger i liverpoolstreet som inte var lika stressigt, men jag känner att pub över huvudtaget inte är något för mig. jag vet inte. men det kändes väldigt bra efter i alla fall. och det är då jag vet att jag gjorde helt rätt. nu har jag provat på - men inget för mig.

Efteråt mötte noell upp mig och vi åt sushi och gick runt lite i canary wharfs köpcenter ínnan vi drog oss hem till henne och käkade lite ost framför inception. jag förstår fortfarande inte den filmen. hahaha.
sen packade jag ihop min väska för att efter en vecka hos noell flytta vidare till malin. När jag promenerade därifrån till tuben log jag, glad för att jag har funnit en väldigt härlig vän. noell. och SOM hon har ställt upp för mig den här veckan. jeeeeesus. kan nog inte förklara hur tacksam jag är.

Anyway, jag kom fram till malin då igårkväll och jag packade upp mina väskor och vi gjorde ordning på vårt rum lite grann och lyssnade på musik, babblade och tog en tur för att köpa lite frukt. Sedan babblade vi åter igen tills vi somnade.

Så vad har jag gjort idag?
inte mycket vill jag lova. haha.
Malin drog till jobbet i förmiddags och då slappade jag lite framför datorn och sen gav jag mig ut för att lokalisera mig lite och titta runt om folk söker personal på något mysigt café eller så. ingen större framgång tyvärr så det slutade med att jag hamnade i tesco (billig mataffär) och köpte mango, banan, kiwi och lite annat smått och gott. ikväll är det nämligen filmkväll som gäller för mig och malin! har fått i uppdrag att fixa fram en bra film och lite smått och gott. men film film film... har stor idétorka när det gäller film nu..

det känns i vilket fall vääääldigt härligt just nu när boende är fixat i alla fall och att jag och malin klickar så bra om vi gör. Nu är det bara ett jobb kvar. och jag känner inte att jag har så bråttom... haha lat tjej. vet inte ens om jag orkar jobba fulltid? är sjukt less på jobb. Vill ju vara här i tre månader ca och då framför allt ha kul ! Men imorn blir det nya tag när det gäller jobbsökandet. gemigenergitillattsökajobb.


och föörresten är jag SÅHÄÄÄÄÄR glad för att johanna har bokat biljett till london 30 april! Sist vi sågs var innan jag åkte till australien...! Ska bli så kul - jag längtar så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0