igar, idag

Igar var vi pa en tur i sydney innerstad, eller vad man ska kalla det, med en guide! skitbra var hon och vi sag massa stallen och fick riktigt sjyssta foton! sag den beromda operan bland annat! (som faktiskt ar designad av en dansk - yey!) Sen gick jag och lelle pa bio, haha! vi hade egentligen tankt att ga ut och prova sydneys uteliv men vi var for trotta. Vi sag morning glory - valdigt bra! rekommenderar jag starkt , en feel good film =)

Idag har vi vart pa Taronga Zoo , tydligen en av varldens storsta djurpark|zoo. Vi sag allt fran lejon, salar till apor och giraffer. sjalvkart aven koalor och kangurus!
Sen skulle vi ju hemat, och vila lite (men vi fastnade saklart pa vagen) sa nu ar jag ett par ascoola flipflop|sandaler rikare (med typ ladertyg over ankeln sa de blir mer som en sko typ..) bohemisk style typ. och sen ett par fjaderorhangen! jattefina =)
Sa nu ska vi hem till hostelet och duscha, vila lite sen dra oss ut och prova pa utelivet har. typ 3 wise monkeys har liveband med gratis intrade - vi tankte borja dar!

men an sa lange , helt arligt... SYDNEY, vilken javla stad. Man far verkligen allt i ett. Man far sol, man far bad, man far shopping och allt som hor till en riktig storstad. Det ar inget u-land (saa skont att kunna dricka kranvattnet!). Folk ar glada och pratar ett sprak man forstar.

Vi laste oss till en barista utbildning man kunde ta, och blev lite sugna. kanske vore nagot?
Vore ju bra infor london eller vart nu an varlden tar en..


take care home

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Åh, Anna! Kom hem och hämta mig! Jag vill vara med!

2011-01-07 @ 11:14:35
Postat av: Marie

Jisses alltså, du har verkligen dragit iväg! Och det låter som du har det superhärligt :) Jag sitter i soffan, det är måndag, dags att jobba, inte alls avundsjuk ;)

2011-01-10 @ 08:49:36
URL: http://apriltenth.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men hallå. vad hænder i landet egentligen?? flyter ni bort?? :)

2011-01-11 @ 08:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0