alot of thinkin'

det ar sjukt vad man klarar sig bra som backpacker egentligen. Man ar som en snigel, man bar liksom med sig allt. dock ar ryggsacken allt for liten for att sova i, tyvarr. men anda, man har sina klader, natt par extra skor, sin neccesar, en liten rygga med alla viktiga prylar och sen badklader. Visst kan man inte leva lyxlivet med sin skosamling (skosamling: mer an tva par), men man klarar sig. och ser och upplever javligt mycket dartill.

jag och lelle forsoker leva mycket i nuet har borta, njuta av att vi faktiskt ar pa andra sidan jorden och har det javligt nice. dock kan vi inte hjalpa bada tva att vi tanker mycket pa framtiden, och vi disskuterar mycket om vilka yrken som man skulle trivas med. vad man ska soka for skola+utbildning om en, tva manader (sa man har en reservplan). Men vad vill anna bli? Vad ar anna bra pa? svart att veta tycker jag, kanner mig fortfarande som en babis fast i en 21 arig kropp.

och framtiden innehaller ju (forhoppningsvis) en trevlig dude att dela den med. som ni kanske forstar, disskuterar vi aven det. vad man vardesatter hos nagon, vad man vill ha och inte ha, hur man vill bli behandlad and so on..
det kanns som om ens forsta forhallande larde en vad karlek var, det andra hur latt man kan fa sitt hjarta krossat och det tredje hur den handen man ville ha i sin just den dagen for att kanna sig trygg, inte fanns dar.
suck.


Sen tanker jag mycket pa det ar som nu borjat. Efter var resa, blir det london da? jag hoppas verkligen det. ibland kanner jag mig tvarsaker pa att jag ska aka dit direkt efter den har resan, och ibland blir jag jattetveksam. blir forvirrad av mina egna tankar sometimes. men baristautbildningen vi kommer ta imorn, kommer antagligen vara till stor hjalp om jag vill soka jobb pa cafe eller liknande. jag kommer ju angra mig om jag inte aker dit. gor nagot for mig, bara mig. helt sjalv, utan att ha nagon bredvid sig som man alltid kan luta huvudet mot eller gomma sig bakom. kommer val antagligen vaxa nagot enormt om man jag skulle ta det steget... och det kanske ar precis det jag behover?

nej, fuck vad seriost det har blev. avlsutar med en mindre serios mening lelle slangde ut sig i surfers paradise nar nagra killar visslade efter oss "there's a party in my pants , and you're invited !!"
(snacka om forvanad jag blev efterat..)

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Snoosen <3

2011-01-29 @ 23:12:18
Postat av: Johanna

det mest fascinerande med att resa är att man tänker och grubblar, finner svar, funderar på vem man är, samtidigt som man har det bra, njuter och lever i Nuet.

Gör allt det hjärtat säger åt dig att göra. saknar dig min vän, ta hand om dig. massa Kärlek :)

2011-02-01 @ 22:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0