grövelsjön

vilken jävla resa. jag gick upp halv åtta i lördags i Laos, bussen från vang vieng till flygplatsen var 5 timmar lång - väntetid på flygplatsen - flyg till bangkok - väntetid i 5,6 timmar - flyg 4,5 timme till kina - väntetid i kina 7 timmar - flyg till arlanda ca 10 timmar - buss in till centralen - hitta t-bana till vällingby - sova hos mormor. Upp halv nio dagen därpå, ta sig in till centralen och hoppa på SJtåget till borlänge (för att byta tåg där till mora, sen buss från mora till grövelsjön) Men nej, självklart inte. Tåget är försenat redan från start och jag missar såklart tåg nummer två i borlänge (det skulle vänta in oss, men åkte såklart ändå). Så vi får ta lokalbuss från borlänge till falun, byta buss i falun till mora. När jag (eller ja, vi har blivit ett litet cp-gäng då) väl kommer fram till mora har ju bussen till grövelsjön redan gått. YEY! SJ beställer in taxi som ursäkt, 3 timmar upp till grövelsjön. I taxin tycker taxi chauffören att jag skulle sitta fram "för att jag ska ju av sist"... (okej?) Men sen kom ju den riktiga anledningen - han ville prata av sig. Så i tre timmar sitter anna hilmertz och lyssnar till Leif thorstens livhistoria, och den är inte rolig vill jag lova.. "ja och min son, som är femton år, han vägrar gå till skolan, han har 90 procent frånvaro HAHAHAHA, så det är psykolog och allt möjligt inkopplat. Det finns ju "normala kids" och det finns särbarn, och sen finns det även särbegåvade barn som är smartare än alla andra. Min son är ett särbegåvat barn."
MEN INTRESSESMURFEN HAR LIKSOM PROMENERAT HÄRIFRÅN FÖR LÄNGE SEN...

det komiska med det hela är att jag har rest från ett u-land på andra sidan av jorden till sverige för att ta mig upp till vinterstugan. vart på vägen fuckar det sig? Inte i Laos, inte. utan i sverige. M e d fucking jävla SJ såklart !

Men - nu är jag hemma i allafall, och jag börjar lära mig att på mammas dator finns faktiskt tangenterna Å, Ä och till och med ö !
Jag har duschat och känt mig riktigt ren (vilket jag inte gjort på tre månader). Jag har ätit mammas goda mat, druckit sveriges goda kaffe, åkt längdskidor i spåret här utanför stugan. Jag har v a r v a t ner. jag har bajsat normala korvar. Jag har sett på bourne identity med mamma och pappa (fått förklara filmen för mamma). Jag har sett på bourne supremacy med mamma och pappa (fått förklara även den). Imorgon åker vi hem till karlstad och vi har redan bokat in oss klockan nio på kvällen framför tv:n då de visar bourne ultimatum på kanal 6.

En vecka i karlstad ungefär har jag tänkt mig, innan jag hinner shoppa upp alla mina restrerande pengar. Sen blir det london, i början av april. som turist eller arbetssökande - de vette fan. men jag har ändå inget för mig nu på våren så varför inte.


Nej, nu ska jag koka mig en kopp kaffe och sätta mig framför tv:n med mami och papi innan det blir spagetti och köttfärsås tillsammans med skavlan. HADE.


Kommentarer
Postat av: Linnéa

JAG SAKNAR DIG!! Och skönt att du är hemma i trygghet nu :) Jag är ju på helspänn hela tiden med vänner, föräldrar och syskon ute i världen (mamma och pappa landade i San Francisco alldeles nyss!). Tycker att ni ska sitta hemma så jag vet vart jag har er. :) <3 Fast flytta gärna till London så kommer jag och hälsar på så fort jag kommer hem :)

2011-03-26 @ 06:01:24
URL: http://fivepastsix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0