en liten hälsning

varmvattnet har äntligen kommit tillbaka. det har nämligen varit borta nu i tre dagar. såå jag har tagit en lååång dusch och ska snart göra mig i ordning - vi ska ut och dansa! Johanna kom nämligen i lördagskväll. tyvärr har jag jobbat både fredag, lördag och söndag och idag måndag, så malin har tagit hand om johanna! och idag slutade jag tidigt (15) och är dessutom ledig imorn, så NU har jag tid. Så då ska vi dansa, all night long. och imorn blir det stan med malin (innan hon börjar jobba) och johanna, och på kvällen blir det musikal! Har aldrig varit på någon så det ska bli kul!

jobbet känns bra, lite stressigt då jag har upplärning på ett annat café (som är i mitten av ett stressigt köpcenter) än det jag ska jobba på egentligen. Det gör dom bara för att lär man sig det här cafet så kan man de andra. vilket ju iofs är bra. Så vad har jag lärt mig? Jag har lärt mig att göra iordning all mat (typ toasta mackor) och alla bakelser folk köper till kaffet. Sen har jag även lärt mig kassan. Och jeeesus vad olika kaffen det finns. varför inte en vanlig latte när du kan få en decaf slim latte? eller varför inte en extra shot? eller extra hot? eller cmos (cold milk on the side) eller miljooooner andra saker du kan välja till/ta bort.
Och efter min lediga dag imorn börjar kaffe-upplärningen (alltså på onsdag). Förhoppningsvis blir det bio på kvällen som belöning med malin o/c.

kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0